Joga Kundalini wg przekazu Yogi Bhajana

Serdecznie zapraszam na zajęcia Jogi Kundalini wg przekazu Yogi Bhajana oraz relaksację w dźwiękach gongu, mis tybetańskich, dzwonków Koshi i innych instrumentów. Joga Kundalini , inaczej też zwana Jogą Świadomości bądź Świadomej Przytomności, jest prastarą praktyką umożliwiającą nam świadome kierowanie swoim życiem, zdrowiem oraz  samopoczuciem. Została przekazana w formie przystępnej dla każdego człowieka. Jeżeli możesz oddychać – możesz ćwiczyć Kundalini Jogę!

Zestawy wykonywane podczas zajęć wzmacniają układ mięśniowy, układ nerwowy, poprawiają pracę układu oddechowego oraz kostnego, witalizują gruczoły, uspokajają umysł oraz harmonizują przepływ energii w ciele, wszystko po to abyś mógł/mogła cieszyć się szczęśliwym, zdrowym i radosnym życiem wykorzystując cały swój potencjał!

Kundalini Joga łączy w sobie m.in Raj Jogę Ashtanga Jogę, Hatha Jogę, Naad Jogę, Kirtan Jogę, Bhakti Jogę, Mantra Jogę, Laya Jogę oraz Yantra Jogę. Jak to powiedział Yogi Bhajan: “W jodze jest tak: dwanaście lat Hatha Jogi, plus sześć lat Raja Jogi, plus trzy lata Mantra Jogi, plus rok Laya Jogi równają się skutkowi jednego pełnego roku Kundalini Jogi. Jest to sprawa wyboru.” Działa na wszystkich poziomach Naszego Istnienia: Duszy, ciała i umysłu. Obejmuje pracę z ciałem fizycznym oraz bardziej subtelnymi ciałami mentalnymi, duchowymi, oddechem (pranayamy) oraz dźwiękiem.

“W Kundalini Jodze najważniejszą rzeczą jest Twoje doświadczenie. To idzie prosto do Twojego serca. Żadne słowa nie zastąpią Twojego doświadczenia. Twój umysł może zaakceptować słowa lub nie, ale Twoja świadomość nie zaakceptuje tylko słów.” Yogi Bhajan

Na zajęciach wykonujemy konkretny zestaw ćwiczeń tzw. “kriyę” mający na celu wzmocnienie lub oczyszczenie konkretnego aspektu Naszej Istoty. Następnie odbywa się dłuższa relaksacja w dźwiękach gongu, mis tybetańskich, dzwonków Koshi, kija deszczowego oraz innych instrumentów. Zajęcia kończy medytacja. (Uczymy się różnych rodzajów medytacji z mudrami, ruchem, dźwiękiem, mantrą). 

Avtar Kirtan Kaur (Martyna Puszkin)

 

INFORMACJE PRAKTYCZNE

  • Prosimy przychodzić ok. 10 minut przed zajęciami
  • Na miejscu są maty do jogi i poduszki do medytacji.
  • Ćwiczymy na boso, w swobodnych strojach z naturalnych tkanin.
  • Nie jemy 2 godziny przed praktyką.
  • Poinformuj o ewentualnych problemach zdrowotnych, czy też ciąży i menstruacji (pozwoli to na odpowiednie zmodyfikowanie pozycji ciała i oddechu)

Plan zajęć

Zajęcia są w sali 118 na I piętrze

Poniedziałek

19.45 - 21.15

Środa

19.00 - 21.00

Piątek

18.00 - 20.00 - do sprawdzenia u prowadzącej

Prowadzi