Początek: 8 stycznia 2019
18:00
Koniec: 8 stycznia 2019
21:00

Miejsce wydarzenia

Warszawa, Grażyny 15, Sala Słoneczna nr 127

Zapraszam Cię na kurs MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction), którego właściwszą nazwą mogłoby być „podróż w głąb siebie”. Czas trwania kursu jest czasem indywidualnych odkryć i doświadczeń, z których każdy wyciągnie to, co dla niego najistotniejsze.

Podczas mojego kursu MBSR pragnę podzielić się istotą uważności, płynącą z praktyki medytacji mindfulness.

Czego uczysz się dzięki praktyce medytacji mindfulness

  • Procesu intencjonalnego kierowania uwagi na chwilę bieżącą
  • Przeciwdziałania rozproszeniu umysłu i wzmacniania siły koncentracji
  • Wyrabiania w sobie postawy nieosądzającej i akceptującej
  • Rozwijania swojej autentycznej ciekawości, bez oczekiwań
  • Doświadczania poczucia własnej skuteczności oraz konstruktywnego radzenia sobie z trudnościami
  • Żywego kontaktu z doświadczaniem rzeczywistości tu i teraz
  • Umiejętności obserwowania i bycia z tym co jest niezależnie od tego co wydarza się w chwili bieżącej na poziomie doznań fizycznych oraz myśli i emocji
  • Uważnego radzenia sobie z trudnymi emocjami i bólem fizycznym
  • Dostępu do postawy cechującej się bezstronnością, spokojem i wewnętrzną stabilnością

Kurs Mindfulness Based Stress Reduction został stworzony w 1979 roku przez neurobiologa dr Jona Kabat-Zinna i jego współpracowników z Uniwersytetu Medycznego w Massachusetts. Dr Jon Kabat – Zinn jako pierwszy wprowadził metodę uważności do medycyny i psychoterapii oraz opisał jej efekty w pracy z ludźmi. Choć korzeni uważności należy upatrywać w tradycji buddyjskiej, elementy wykorzystywane w programie MBSR są świeckie. Dzięki temu z programu mogą korzystać wszyscy, bez względu na wiarę.

Liczne badania pokazują, że praktyka mindfulness może mieć pozytywny wpływ na nasz mózg. Badanie przeprowadzone przez Davidsona i współpracowników (2003) pokazało, że osoby po
8-tygoniowej praktyce mindfulness, w porównaniu z osobami niepraktykującymi, wykazywały większą aktywność w lewej części kory mózgowej, związanej z pozytywnymi emocjami. Z kolei w badaniu przeprowadzonym przez Hölzel i współpracowników u osób uczestniczących w
8-tygodniowym programie MBSR zaobserwowano pogrubienie niektórych struktur mózgu. Więcej na temat badań nad uważnością znajdziesz tutaj.

Struktura kursu

  • 8 cotygodniowych sesji, odbywających się we wtorki w godzinach od 18:30 do 21:00. Terminy: 08.01, 15.01, 22.01, 29.01, 05.02, 12.02, 19.02, 26.02
  • Dzień uważności, który odbędzie się w niedzielę 24.02 w godzinach od 10:00 do 17:00
  • Indywidualne spotkanie z prowadzącą przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu kursu
  • Samodzielna praktyka medytacji uważności, około 45 minut dziennie
  • Dostęp do materiałów szkoleniowych dotyczących tematyki poszczególnych spotkań oraz nagrań z prowadzonymi medytacjami.

Twoja inwestycja: 950 zł

Zapisy i kontakt: barbara.swiderska@polim.pl, 509 194 197.

Więcej informacji TUTAJ.

Opłaty i bilety
Inwestycja
Szczegóły płatności u prowadzącej
950,00