Wtorki, środy, czwartki

Godziny zajęć podano w KALENDARZU WYDARZEŃ NCZ

Mindfulness

Uwaga dla bieżącej chwili
to istotny element życia, decydujący o jego komforcie

Mindfuless jest wysokiej jakości uwagą poświęconą temu co dzieje się w bieżącej chwili w tobie, oraz dookoła ciebie. W telegraficznym uproszczeniu, jest to utracona sztuka robienia jednej rzeczy na raz.

Najpopularniejszy na świecie program rozwoju uważności nazywa się Mindfulness Based Stress Reduction, w skrócie MBSR. Opracował go w 1979 r. Jon Kaba Zinn, neurobiolog z University of Massachusetts w USA. Metodyka wypracowana przez Kaba-Zinna oparta jest na świeckich technikach medytacyjnych.

Rosnący zbiór badan naukowych prowadzonych na Amerykańskich i Europejskich uczelniach i w ośrodkach medycznych wskazuje jednoznacznie na pozytywny wpływ medytacji uważności na zmniejszenie poziomu stresu oraz na pochodne od stresu choróby autoimmunologiczne. Badania z zakresu psychologii poznawczej odkryły również wyraźny wpływ praktyki uważności na zapobieganiu nawrotów depresji. Z tych badan powstala specjalistyczna wersja programu MBSR zwana MBCT, czyli Mindfulness Based Cognitive Therapy.

Z biegiem lat, medytacja uważności znajduje coraz szersze zastosowanie. Obecnie na rozwój uważności stawiają między innymi korporacje, firmy technologiczne, szkoły, oraz szpitale i kliniki zdrowia. W Naturalnym Centrum Zdrowia, prowadzone są kursy Mindfulness, koordynowane przez Fundację Polski Instytut Mindfulness – POLIM.

INFORMACJE PRAKTYCZNE

  • Zajęcia odbywają się w małej, kameralnej grupie.
  • Na miejscu są maty, poduszki, koce, pufy do medytacji.
  • Ćwiczymy na boso lub w miękkim, wygodnym obuwiu, w swobodnych strojach.

 

 

Zajęcia prowadzą